adidas продає Reebok за $ 2,5 млрд компанії Authentic Brands Group (ABG).

Чутки, і домисли, які останнім часом ходили навколо цих двох брендів спортивного одягу нарешті знайшли реальність. Отже, adidas все-таки продав Reebok, а покупцем стала американська компанія з управління брендами Authentic Brands Group (ABG). Сума угоди $ 2,5 млрд, що на $ 1,3 млрд менше вартості, за якою adidas купив Reebok в 2005 році. Більшу частину суми ABG виплатить готівкою, а саму операцію планують закрити в першому кварталі 2022 року. Після продажу Reebok збереже свою штаб-квартиру в Бостоні, і продовжить діяльність в Північній і Латинській Америці, Азії, Європі, країнах СНД, а на час перехідного періоду Reebok і adidas будуть продовжувати співробітництво.

Ну а тепер трохи історії ...

У 2005 році німецький спортивний гігант adidas придбав Reebok за $ 3,8 млрд, щоб зміцнити свої позиції на американському ринку. Ця угода збільшила капіталізацію компанії, акції виросли в ціні, adidas впевнено посів друге місце в рейтингу спортивних брендів, і був готовий вступити в боротьбу зі своїм одвічним конкурентом, компанією NIKE. У adidas сподівалися, що придбання Reebok, у якого були дуже хороші позиції в США, допоможе їм повернути славу свого розквіту 80-х років, і спільними зусиллями створити серйозного суперника для NIKE. Але, на жаль, так не вийшло. Основна проблема полягала в тому, що практично по всій лінійці продукції, у adidas і Reebok були приблизно однакові товарні групи, і вийшло так, що, будучи частиною одного цілого, вони разом конкурували з NIKE, але при цьому продовжували боротися один з одним за покупця, спонсорські контракти і тд. Основною відмінністю в лінійці продуктів, можна, напевно, назвати те, що Reebok практично не займався біговим взуттям, а adidas не робив взуття для Кроссфіт, сегменті, в якому Reebok досяг певного успіху, і ділив тут перше місце з гігантом NIKE.

Так склалося, що в зв'язці Reebok/adidas, Reebok завжди залишався молодшим братом, і практично завжди знаходився в тіні материнської компанії, так як основні фінансові ресурси йшли в adidas. У Reebok ставав гірше маркетинг, зірки для реклами йому діставалися рангом нижче, а контракти гірше. І якщо аdidas вкладали в розвиток свого бренду багато сил і грошей, то Reebok іноді просто поступався їм своїми кращими активами, наприклад, так сталося з контрактом по оснащенню гравців NBA. У 2016 році adidas підписав контракт з Каньє Вестом на розробку моделі Yeezy, а потім випустив колаборації з популярним репером Фареллом Вільямсом, що посилило позиції бренду на ринку кежуал стилю. У Reebok найбільшою зіркою за цей час став репер Кендрік Ламар, разом з яким, в основному була робота з переосмислення спадщини бренда 80-х років. Через три роки Кендрік пішов в NIKE.... В результаті такого маркетингу, бренд Reebok поступово розмивався в тіні adidas, і, замість того, щоб приносити чистий прибути, почав генерувати збитки.

У 2016 році на посаду гендиректора adidas прийшов Каспер Рорстед, який запустив план з оздоровлення Reebok. Були закриті збиткові відділи, і галузі виробництва, які не приносили дохід, а більшість навіть прибуткових магазинів по всьому світу, переїхали під один дахом з adidas, що також дуже сильно скоротило витрати і на маркетинг, і на оплату персоналу. Це допомогло повернути прибуток в 2018 році, але в загальному і глобально, Reebok все одно дуже відставав від основного бренду, компанії adidas.

Обидва бізнесу дуже сильно постраждали в період пандемії і локдаунов 2020 року — спортзали порожні, змагання скасували, та й на ринку кежуал тимчасово настало затишшя — ті, хто купував кросівки і спортивні костюми, тепер покупав піжами і домашні капці. Продажі Reebok в 2020 впали майже на 20%, — до €1,41 млрд, у порівнянні з €1,75 млрд роком раніше. У першому півріччі 2021 року продажі Reebok виросли, але це все одно не врятувало ситуацію, і рішення про продаж Reebok, яке зріло роками набуло реальністі, і в фінансовій звітності adidas на початок 2021 року підрозділ Reebok стало відбиватися як актив, призначений для продажу.

Можливо, коли Reebok і adidas розійдуться, вони зможуть значно краще реалізувати свій потенціал росту незалежно один від одного, головне, щоб за час розлучення компанію Reebok не покинули основні фахівці відділів дизайну, маркетингу, і розробки нових продуктів.

Ну а хто ж такі Authentic Brands Group (ABG)? Це глобальна компанія з управління брендами, в активі якої більше 50 брендів, серед яких такі як FRYE, Brooks Brothers, Aeropostale, Forever 21, Barneys New York, Izod, Van Heusen, Spyder, Prince Sports, журнал Sports Illustrated, і інші, менш відомі на нашому ринку компанії. Reebok, як, на мене, напевно, буде одним з найпотужніших і цінних активів у ABG, і, можливо це заявка від самої ABG на вступ в боротьбу з таким же гігантом по управліню брендами як VF Corp, у яких в активі Wrangler, Lee, Timberland, 7 For All Mankind, The North Face, та багато інших цікавих компаній.