0

Ботинки Dr. Martens

Сортування:
за популярністю спочатку дешевше за назвою

Air Wair With Bouncing Soles. Історія створення бренду взуття Dr. Martens.

Dr. Martens — англійський бренд взуття, одягу і аксесуарів. Сьогодні він належить до інвестиційної компанії Permira. Це культове взуття має велике значення для багатьох субкультур. Грубі потужні черевики асоціюються зі скінхедами, футбольними фанатами і 80-ми роками. Сьогодні компанія випускає взуття для всіх верств населення, і воно як і завжди відрізняється високою якістю, унікальним стилем і ідеально доповнить будь-який гардероб в стилі casual.

Друга Світова Війна — 25-річний Клаус Мертенс служить доктором в німецькій армії. Під час служби він ламає гомілкостоп, і поки знаходиться у госпіталі, вирішує створити взуття, яке схоже на армійські берци, але більш зручне, якісне, і з більш м'якою підошвою.

"Тиждень як скінчилася війна. Багато хто почав грабувати. Але в той час, коли всі шукали такі цінності як ювелірні вироби і хутра, я знайшов трохи шкіри, голку, нитки і зробив пару черевиків з товстої повітряної підошвою, як я собі і уявляв" говорив він.

Загалом моменти був обраний вдалий. Це був післявоєнний час, коли більшість людей ходили в незручних армійських чоботах і черевиках і були в пошуках гарного і зручного взуття.

Ідея Клауса і прототип майбутніх черевик зацікавили його друга по університету інженера-механіка Герберта Функа, уродженця Люксембургу. Герберта не торкнулися торгові обмеження, накладені на післявоєнну Німеччину, і це допомогло їх продукції вийти на ринок. До того ж у нього були знайомства, необхідні для просування товару на ринку.

Мартенс і Функ стали партнерами в 1947 році і запустили офіційне виробництво в містечку Зеесхаупте, що біля Мюнхену. Списана гума для німецьких літаків Luftwaffe пішла на підошви, устілки стали робити з еполетів, а шкіру для самого взуття брали з шкіряних штанів офіцерської уніформи. Для виготовлення двох пар черевиків була потрібна одна пара штанів.

Продукція швидко завоювала популярність, і в 1952 році партнери відкрили власну фабрику. За статистикою тих років, 80% покупців були жінки старше 40 років, які багато часу проводили на ногах і займалися важкою фізичною працею.

Для того щоб вийти на ринки сусідніх країн, в 1959 році Клаус запустив першу рекламу в міжнародних каталогах, і з цього моменту взуття Dr. Martens починає ставати популярним за кордоном. Одного разу наа унікальні моделі німецьких черевик звернув увагу Білл Гріггс, керуючий англійської взуттєвої фірмою R. Griggs & Co.

На ринку взуття Лондона наприкінці 50-х років була висока конкуренція, і компанія Гріггса займалася пошуком нового продукту, який зміг би зацікавити англійців. Незабаром йому вдалося отримати ліцензію на виробництво фірмової підошви, а для того, щоб у бренду Dr Martens не було проблем через те, що засновник і один з власників був солдатом Вермахту, вирішили говорити про Мартенса тільки як про винахідника черевик, не згадуючи фактів з його біографії. Навіть зараз на сайті Dr. Martens історія бренду починається в 1950 році, а не в 1945 році, коли Клаус Мартенс створив першу пару черевиків. Тому Білл Гріггс став позиціонувати бренд як британський, а не німецький.

З 1 квітня 1960 року розпочинається нова епоха компанії Dr. Martens. У цей день була випущена модель 1460, що згодом набула статус легендарної. У номері моделі насправді немає нічого містичного — це просто дата 01/04/1960,  або якщо скорочено, то просто 1460. Гріггс трохи допрацював модель черевиків. Він додав носкам більш округлу і привабливу форму, додав протектори до підошви, щоб вони стали більш зручними і прошив черевики товстою жовтою ниткою. Модель випускалася в вишневому кольорі з відмінним знаком — «Air Wair» і слоганом «With Bouncing Soles». Перші черевики також як і зараз мали 8 отворів для шнурків.

Найчастіше взуття Dr. Martens купували листоноші, для яких зробили спеціальну модель з трьома отворами для шнурків, а черевики з вісьмома отворами купували поліцейські, солдати і працівники фабрик. Для поліцейських черевики стали частиною уніформи, а будівельники і робітники фабрик полюбили за стійкість підошви до маслу. Вартість однієї пари становила всього £2. "До сьогоднішнього дня ще ніхто і ніколи не міг запропонувати робочому дійсно зручні черевики", — писали британські газети про черевики Dr. Martens.

Першою відомою людиною, який почав носити черевики Dr. Martens, був Тоні Бен — член британського парламенту та борець за права робітників і профспілок.

Лондон завжди був і є однією зі столиць світової моди, але не дивлячись на те, що черевики випускали саме тут, вони, то як елемент моди і стилю взуття Dr. Martens не були конкурентоспроможними, бо ринок переповнювали набагато цікавіші моделі, та й молодь того часу віддавала перевагу іншим брендам.

Все змінилося в 1964 році, коли почала утворювалася субкультура Hard Mods, зовнішніми ознаками якої стає провокаційний одяг і важкі черевики. В середині 60-х черевики масово купують скінхеди, яких приваблює не тільки агресивний стиль взуття, а й сталевий носок на деяких моделях, і вони їх використовують як зброю в бійках. Дівчата починають носити черевики з колготами в сітку.

У 70-і роки до шанувальників бренду додається рух панків і готів. Незабаром черевики Dr Martens стають популярними і серед музикантів. Як у житті, так і на сцені вони стають атрибутом образу таких зірок того часу як Курт Кобейна, Пол Кінг, Сід Вішес та інших. Після гастролей Sex Pistols в США, в Лос Анжелесі, Нью-Йорку і Чикаго, в зв'язку з популярністю взуття серед фанатів групи, відкриваються магазини бренду. The Clash, Depeche Mode, Madness, Sex Pistols — це не повний список зірок, які віддали перевагу Мартенсам. З цього часу взуття кочує від однієї молодіжної течії до іншогї. Наприклад, черевики Dr. Martens синього кольору були елементом клубного одягу футбольної команди «Челсі» та її фанатів.

У 80-і роки взуття Dr. Martens намагається відійти від тісного зв'язку з субкультурами і починає експансію в нейтральну молодь, і до 90-тим культові черевики стають популярними у всьому світі. Їх носять всі і під все, — на футбол, в клуби, бари і на дискотеки, а тендітні молоді дівчата носять грубі черевики Dr. Martens з короткими сукнями та спідницями. Іноді черевики фарбують в різні кольори, іноді носяться без шнурків. Звичайно більшість батьків дівчаток у всьому світі були в шоці від того, що їхні діти носять черевики як скінхеди, але це, швидше за все, тільки збільшувало популярність “забороненого” взуття.

Черевики Dr Martens неодноразово з'являються на екрані, де їх носять герої фільмів «Хто такий Томмі», «Одинаки», «Правда про кішок і собак» і в серіалі «Так зване життя».

У 1994 році в Лондоні в Ковент-Гардені відкрився універмаг Dr. Martens. Цей магазин став першим для фірми R. Griggs. На той момент штат компанії налічував 2700 чоловік, а річний дохід 170 млн фунтів стерлінгів.

У 2003 році компанія Dr. Martens виявилася близькою до банкрутства через високу вартість продукції, і, як наслідок, перевиробництва. Попит упав, продажі знизилися. Було прийнято рішення, яке на той час вже прийняли практично всі взуттєві бренди Європи та США переніс виробництво в Китай і Таїланд. В результаті цього в Великобританії були закриті п'ять фабрик і два магазини, а понад 1000 співробітників фірми втратили роботу. Але через деякий час, після переїзду виробничих потужностей, і зниження собівартості, рівень продажів вже перевищує результати 90-х в два рази продано 5 мільйонів пар Dr. Martens.

У 2004 році вперше було представлено новий асортимент Dr. Martens, який був розрахований на більш широкий ринок, і особливо на молодь. Взуття та черевики стали більш зручними, легкими і почали включати деякі нові елементи дизайну. В тому ж 2004 році, частково відновлено виробництво в Англії, на фабриці Cobbs Lane Factory. Взуття, зроблене на цій фабриці, є частиною лінійки «Вінтаж», яку компанія рекламує як виконану з використанням оригінальних специфікацій.

З 2010 року компанія почала міняти позиціонування бренду. Запущена рекламна кампанія "First and Forever", в якій шанувальники бренду могли розповісти про свою першу парі «Мартенсів» і свої відчуття. Охоплення аудиторії склало більше 10 млн клієнтів. Реклама отримала нагороду за візуальний дизайн на DADI Awards.

У 2013-2014 — запущена рекламна кампанія #StandForSomething, яка розширила цільову аудиторію продукції. Її присвятили не конкретним субкультурам, а бунтівним, вільним і мислячим людям. Компанія знімала рекламні ролики, які показували універсальність покупців бренду Dr Martens. Як наслідок популярність бренду зростає, а продажі перевищують 10 млн пар взуття на рік. З тих пір рекламну кампанію #StandForSomething проводять щорічно, і вона орієнтована на музичні пристрасті людей. У Dr. Martens повідомили, що без музики,"Мартенс" назавжди залишився б звичайним взуттям для робочого класу.

У 2018 році видання Business Insider повідомило, що компанія щорічно виробляє 10 млн пар черевиків Dr. Martens, з яких тільки 1% роблять в першому британському цеху компанії Cobbs Lane Factory. Там випускаються ексклюзивні колекції "Made in England", а також деяка кількість моделей 1460, які дорожче китайський або тайських на 30-40%. У цеху "Cobbs Lane" працюють 50 чоловік, і за рік вони виробляють 100 000 пар черевиків.

Сьогодні у цього бренду майже немає конкурентів, так як він популярний у представників субкультур і молоді, які готові віддати $120-230 за черевики тільки тому, що вони саме цього бренду. Додатковий прибуток забезпечують звичайні споживачі, які вибирають Мартенс просто тому, що вони якісні і зручні. Кілька років тому стиль мілітарі в черговий раз увійшов в моду, і це також позитивно відобразилося на продажах.

В наш час Dr Martens більше не потрібно розфарбовувати вручну. Бренд пропонує широкий вибір моделей, які відрізняються матеріалом, формою носка, висотою і кольором. Крім легендарних Dr. Martens 1460, в кожній колекції є класичні моделі черевик, чобот і кед. Також компанія випускає джинсовий одяг і аксесуари, так що найпалкіші шанувальники бренду можуть одягнутися в Dr. Martens з ніг до голови.

Бренд Dr. Martens постійно знімає ролики з рок-музикантами різних напрямків — панк, гранж, інді, бріт-поп, ска, і інших стилів, та бере участь в музичних фестивалях, щоб залучити більше молоді. Але все-таки через те, що у багатьох субкультур взуття бренду Dr Martens це необхідний атрибут одягу, значна частина продажів залежить все-таки від них.

https://www.drmartens.com/us/en/

Розгорнути
Вгору