0

Джинси Levi's

Сортування:
за популярністю спочатку дешевше за назвою

"Make Them Your Own”. Історія легендарної фірми Levi Strauss & Co.

Всі знають, що джинси прийшли до нас з Америки, але, думаю, мало хто знає про те, що винайшов їх іммігрант єврейського походження, який прибув до Америки з баварського містечка Буттенхайм.

Лейб Страусс народився в 1829 році в єврейській родині. У 1847 році його сім'я вирішила спробувати удачі в Новому Світі, і переїхала в Нью-Йорк, до своїх родичів, які влаштувалися там давно, і навіть встигли заснувати невелику фірму з оптової торгівлі. Лейб, тепер уже на американський манер Леві, влаштувався до них на роботу комівояжером.

Це був час Золотої Лихоманки, і в 24 роки, теж щоб спробувати щастя, Леві переїжджає в Сан Франциско і відкриває там філію нью-йоркської фірми своїх родичів, з простою назвою Levi Strauss. Його філія займається поставками одягу, нижньої білизни, парасольок, носових хустинок і тканин каліфорнійським магазинах. Так як переселенці постійно прибували, кількість магазинів росло, і бізнес Леві процвітав.

Зазвичай весь товар продавався з коліс, але один раз, залежалася незатребувана партія парусини, з якої, за задумом Леві, старателі мали шити намети. За легендою, одного разу, намагаючись продати парусину одному з старателів, він почув зауваження, що краще б він замість парусини запропонував йому нормальні штани.

Сказано-зроблено, і Леві замовляє на пробу кілька пар штанів з парусини, які тут же продаються. Кількість замовлень зростає і Леві постійно покращує дизайн йдучи назустріч золотошукачам. На додаток до звичайних штанів він починає шити напівкомбінезони або комбінезони з талію (waist overalls). У 1856 році до бізнесу приєднується живе в Сан-Франциско Девід Стерн, чоловік Фані Страусс, рідної сестри Леві і фірма тепер називається Levi Strauss & Co.

У 1860 році Леві починає шити штани з тканини Denim, і вони набувають колір індиго. У цій тканині використовується діагональне переплетення ниток, через що забарвлюється лише зовнішня сторона, а зі споду тканина залишається майже білою, таким чином виходить ефект потертості. Сама тканина була винайдена у французькому місті Нім в середині XVII століття, тому і назва у неї така — Serge de Nimes, тобто саржа з ​​Німа, або просто Denim. А колір індиго, це зовсім не результат роботи дизайнерів або маркетологів, — просто на той час це був найдешевший і стійкий барвник.

Незважаючи на використання тканини денім і появи синього кольору, це все ще були штани, а не джинси, якими ми знаємо їх зараз. Напевно, днем ​​народження цього предмета одягу можна вважати 20 травня 1873 року, коли Федеральне Патентне Бюро США видало патент з номером 139 121, підтвердивши спільне авторство Леві Страус і Джейкоба Девіса на штани з заклепками.

Заклепки придумав Джейкоб Девіс, кравець і емігрант з Риги. Одного разу до нього звернулася жінка з проханням зміцнити штани її чоловікові, щоб вони не так швидко рвалися. Основним бізнесом Джейкоба було виготовлення наметів і чохлів для фургонів, тому він не зміг придумати нічого кращого, крім як заклепати края кишень. Вийшло добре, і він почав пропонувати заклепування штанів всім клієнтам. Необхідність в реєстрації патенту виникла після того, коли інші кравці почали копіювати його метод. На жаль, у Джейкоба не було $68 для оформлення патентної заявки, а в ті часи це були великі гроші. Для порівняння можна сказати що самі штани від Леві, коштували всього $1,5. Таким чином Девіс звернувся до Леві з пропозицією оформити спільний патент.

Леві Страусс запросив Девіса в Каліфорнію для організації виробництва синіх штанів з деніму на заклепках, а на початку 1880-х років вони вже відкрили першу фабрику.

У 1886 році у бренда з'явився відомий всьому світу шкіряний лейбл з зображенням двох коней, які намагаються розірвати джинси.

У 1890-му році Levi Strauss & Co, значно розбагатівши на виробництві брюк та іншого одягу, а також на торгових операціях, стає корпорацією, і в тому ж році 1890 році Levi's відшиває свою знамениту 501-ю модель.

Модель 501 дійсно вийшла вдала — широкий низький пояс, заклепки з міді, подвійний шов, шкіряний ярлик, традиційний колір індиго і таємничий тризначний номер 501. Вважається, що Леві присвоїв моделі номер партії тканини, з якої були пошиті штани. Правда це чи ні, історія замовчує, але за традицією, всім джинсам Levi's присвоюються тризначні номери.

У 1902 році помирає засновник компанії Леві і управління основною частиною бізнесу беруть в свої руки його племінники — сини Фані і Давида Стерн. Levi Strauss & Co вчасно захистила свій продукт патентами і ліцензіями, і незважаючи на зростаючу популярність джинсів, інші компанії змогли почати їх виробляти лише в двадцятих роках, коли закінчився термін патентного захисту.

18 квітня 1906 року потужний землетрус і пожежі в Сан-Франциско знищили дві фабрики і головний офіс компанії. До честі менеджерів ніхто не був звільнений і всім працівникам продовжували виплачувати зарплату до тих пір, поки виробництво не було запущено знову.

У 1908 році компанія вийшла на ринки Японії і Австралії. В цьому ж році помирає Джейкоб Девіс.

В період Великої Депресії тридцятих, компанія переводить виробництво в кризовий режим, скоротивши робочий тиждень щоб не звільняти робітників. Приблизно в цей же час компанія вперше використовує картинку із зображенням ковбоя в своїй рекламі, звертаючись до романтично налаштованої, молодіжної аудиторії. Також вони укладає контракт з голлівудськими студіями на використання брюк Levi's в вестернах. Штани з заклепками в Америці стали називати джинсами.

У 1934 році Levi's випускають перші джинси для жінок. Вони були створені за типом чоловічої моделі 501, тільки з більш прилеглим поясом.

З 1936 року компанія стала пришивати на задню праву кишеню джинсів червону бірку зі словом Levi's.

Як і весь бізнес, Друга Світова війна не пройшла повз компанії Levi's. В цей час джинси Levi's навіть були частиною форми американської армії. З метою економії сировини компанія не прошивала, а малювала дугоподібні шви на задніх кишенях брюк. Після війни, в результаті розпродажів надлишків з військових складів США, джинси з'явилися в країнах Європи.

Популярність джинсового одягу вивело на ринок нових конкурентів. Lee та Wrangler вкладають в рекламу своїх виробів величезні кошти, що призводить до великої популярності цих брендів і самого продукту під назвою джинси.

У 50-і роки джинси бренду Levi's перейшли з робочого одягу в повсякденний. У 1947 році Марлон Брандо, одягнений в джинси бренду Levis, дебютував на Бродвеї, а в 1951 році знявся в картині «Трамвай Бажання». У фільмі на його герої були джинси Levi's 501 і біла футболка. Бажаючи виглядати, як Стенлі Ковальські з фільму, чоловіки почали купувати джинси Levi's. У 1950-ті роки Елвіс Преслі неодноразово виступав на концертах в джинсах бренду.

У 1955 році виходить модель Levi's 505 на блискавці.

У 1961 році з'являється Levi's 514. Вони мають 5 кишень і були призначені для молодих людей. Через світлий тон їх називають White Levi's.

У 1964 році компанія запатентувала технологію Sta-Prest, що створює ефект пом’ятості тканини на джинсах і сорочках.

Попит і обсяги виробництва зростають, і в 1977 році Levi Strauss & Co стає найбільшим виробником одягу в світі. У той же час з'являються перші дизайнерські джинси від Calvin Klein. Трохи пізніше Gianni Versace, Giorgio Armani, Trussardi, Valentino, та інші виробники починають випуск джинсового одягу.

В умовах нової конкуренції, що загострилася між брендами, Levi's збільшує рекламні бюджети. У 1984 році бюджет кампанії "501 Blues" склав $36 мільйонів — рекордна сума для ринку одягу. В Америці починається новий джинсовий бум, а Levi's отримує право бути офіційним постачальником збірної США на літній Олімпіаді в Лос-Анджелесі.

У 1986 році виходить рекламний ролик Laundrette, — реклама з нальотом легкого чоловічого стриптизу, яку вважають однією з найвдаліших в історії джинсів. Завдяки цій рекламі продажі в Європі виросли в кілька разів.

У 90-х роках оборот компанії досяг рекордної суми $7 млрд. Але, трохи не встигаючи за модою, бренд починає здавати позиції — все більш популярним стає «реперський» мішкуватий стиль з широкими штанинами і великими глибокими кишенями. Як результат з 1996 по 1999 роки обсяг продажів компанії скоротився майже на третину.

У 2000-му році, журнал «Time» називає джинси Levi's 501 одягом XX століття.

У 2006 році фінансові справи компанії стали поліпшуватися. Річний оборот Levi Strauss & Co склав 4,2 мільярда доларів, а чистий прибуток 239 мільйонів. В 2007 році 4,36 мільярдів доларів, а прибуток 460 мільйонів.

У 2010 році компанія розробила інноваційну систему посадки жіночих джинсів Curve ID. Вона була заснована на дослідженні близько 60 000 фігур жінок, і з урахуванням їх побажань.

У 2011 році Levi's запускає екологічну лінію WaterLess. На останній стадії випуску пари джинсів зазвичай витрачається 42 літри води. Бренд розробив модель WaterLess, при виробництві якої води використовується менше на 96%.

Levi Strauss & Co має три штаб-квартири — у Сан-Франциско, Брюсселі та Сінгапурі. Основні бренди, які входять в концерн це Levi's, бренд повсякденного одягу Dockers та Levi Strauss Signature — бренд масового одягу, спеціально створений для продажу в великих торгових мережах. Крім цього, у бренда є преміум-відділення в Амстердамі — «Vintage Clothing» і «Made and Crafted».

Зараз в асортименті бренду не тільки джинси. Компанія випускає бавовняні і трикотажні речі —футболки, полувери, толстовки, сорочки, нижню білизну, а також взуття та аксесуари — сумки, хустки, рюкзаки, шкарпетки, ремені. З'явилися лінійки молодіжного одягу «urban style», і представлена ​​тільки в Америці лінійка «Silver tab». Виробництво, в основному, зосереджене в латиноамериканських і азіатських країнах, хоча деякі речі, як і раніше виробляються в Італії і США.

Незважаючи на те, що зараз з'явилося багато інших компаній, що спеціалізуються на одязі з деніму, «Levi's» залишається легендою, яка подарувала світові джинси. Це культова класика, в яку одягалися багато представників різних культур і зараз одягаються зірки і публічні особи.

До речі не так давно на аукціоні eBay джинси Levi's випущені в 1880 році були викуплені самим брендом Levi's за $46.532.

Основні колаборації бренду

2004 — Levi`s х 686. Запуск щорічної лімітованої колекції з брендом 686.

2009 — Levi's x Jean Paul Gaultier. Жан-Поль Готьє створив чотири варіації чоловічих джинсів Levi's 501, а також куртки та шорти з деніму. Всі предмети були доповнені смужками в морському стилі, ременями і металізованими елементами. Синій, основний колір колекції, дизайнер розбавив вкрапленнями білого, сірого і червоного. Чоловічу колекцію бренд Jean Paul Gaultier представив на Тижні моди в Парижі.

2010 — Levi's x Генрі Холланд. Спільна колекція жіночої джинсового одягу. До неї увійшли джинси, корсети, комбінезони, спідниці та сукні. Всі предмети колекції були доповнені ременями з пряжками.

2010 — Levi's х Filson. Колекція чоловічого одягу та аксесуарів Levi's Workwear by Filson. У цій роботі дизайнери підкреслили «робочі» коріння їх брендів. Як матеріали були використані груба саржа, шкіра, денім та мідь.

2010 — Levi's x Brooks Brothers. У 2010 році Levi's у співпраці з Brooks Brothers створили колекцію чоловічих джинсів. До неї увійшли знакові моделі бренду: 501 — прямі джинси на "болтах", 505 — прямі джинси на блискавці, 514 — на блискавці. На підкладці були зображені логотипи обох марок — золоте руно і двв запряжені коні, які намагаються розірвати пару джинсів.

У 2013 році Levi's і лондонський універмаг Liberty London створили жіночу капсульну колекцію. До неї увійшли джинси, куртка, плаття, шорти, жилет, сорочка, топ, спідниця, вітровка і сумка. Всі предмети одягу були прикрашені дрібним квітковим принтом.

У різні роки Levi's також співпрацювали з брендом Supreme, художниками Деміеном Херстом і Шепард Фейрі, графічним дизайнером Стефаном Загмайстер.

https://www.levi.com/US/en_US/

Розгорнути
Вгору